Få fat i potentielle kunder med en mødebooker

At drive en virksomhed er ikke nemt, og man skal overveje rigtig mange faktorer for at klare sig. Først og fremmest skal man have et produkt eller en service, der efterspørges af kunderne, man skal skaffe kunderne og når dette er gjort, så skal man arbejde på kunderelationer. Her findes der et væld af uskrevne regler og det er vigtigt at holde et strikt regnskab. Der er tusind ting at tage stilling til og huske på.

Mødebooker

Hvad er en mødebooker?

Her kommer en mødebooker ind i billedet: Denne person ansattes som navnet indikerer til at stå for mødebooking. En af de første opgaver er at lokalisere potentielle kunder, for herefter at ringe dem op og arrangere møder på firmaets vegne. Det er vigtigt at gøre det klart fra starten hvilke forventninger der er til denne person, hvordan samarbejdet skal foregå, og hvordan kampagnen skal være. Inden arbejdet for alvor går i gang skal personen have en grundig introduktion til firmaet, finde ud af hvad den står for, hvilke produkter eller services der sælges samt hvordan kontakten med kunder skal foregå. Herefter vil man skulle arbejde videre med analyse og kontakt.

Mødebooker: Analyse og kontakt

Analysen lægger bunden for arbejdet, og derfor vil første skridt efter alle forventninger er blevet afstemt at undersøge hvilket marked der arbejdes på, og hvor pågældende firma er placeret i forhold til konkurrenterne. Herefter skal målgruppen identificeres, for at finde frem til de potentielle kunder, og man skal vide hvordan man på bedste vis kan komme i kontakt med dem. Når gruppen er defineret, og nogle gode kundeemner er identificeret, så kan arbejdet med at ringe til dem begynde. I disse telefonsamtaler skal de overtales til et møde, så firmaet og produktet kan blive præsenteret. Ofte vil der være en kort introduktion, en appetitvækker, her.